neděle 3. listopadu 2019

Bojnice, Beckov, Čachtice

Ahoj! Dnešní článek, jak už název napovídá, bude o výletu do Bojnic, Beckova a Čachtic.
Na Slovensku jsem byla již nespočetněkrát, ale je ještě spousta míst, kde jsem nebyla. Jedno z nich byl Bojnický zámek, který jsem viděla na fotkách a hned jsem věděla, že se na toto kouzelné místo chci podívat. A když jsem zjistila, že se zde natáčela Šíleně smutná princezna, což je moje srdcovka, tak jsem věděla, že se tam MUSÍM podívat. 😀 Našla jsem, že zámek je asi hodinu cesty od nás, takže jsem už plánovala letní výlet. Kromě zámku můžete v Bojnicích najít také Zoo a stezku v oblacích, kam jsem měla v plánu zamířit taky.

Ráno 24. července jsme tedy vyrazili a v Bojnicích jsme parkovali kousek pod zámkem za 5 € na celý den. Zámek jsme našli během chviličky a je prostě nádherný! Kousek zámku lemoval příkop s vodou, kde jsme viděli jak velké kapry, tak želvy, kachny a labutě s mláďaty.







Poté co jsme zámek obešli, jsme se vydali do Zoo. Musím říct, že jsem jejich zoologickou zahradu očekávala mnohem menší, takže mě překvapilo, jakou rozlohu má a kolik zvířat se tam vejde. Je to nejstarší Zoo na Slovensku a u některých pavilonů je to bohužel znát. Ze začátku vypadala Zoo velmi hezky, viděli jsme nějaké sovy, opice, medvědy a pak jsme zamířili ke kočkovitým šelmám, kde jsem se zhrozila. Jak můžete vidět na fotce - lev se dvěmi lvicemi obýval klec o několika málo metrech čtverečních! Hned vedle nich se procházel leopard taktéž po velmi malé kleci a celou dobu, co jsme u něj stáli, tak chodil dokolečka jako zblblý. Nemohla jsem se na to dívat a musela jsem co nejdříve pryč. Další zastávkou, kde se mi udělalo špatně byl pavilon slonů. Již zvenku, kde sloni zrovna byli, nebyl zrovna největší. To jsme ale neměli chodit dovnitř, kde jsem se upřímně zhnusila. Sloni zde měli opravdu málo místa, jen asi tolik, aby se zde vešli..to už jsem radši ani nefotila. Pavilon se sice rekonstruuje, ale i ta představa, že v tom museli žít doteď je hrozná. Zoo jsme celou obešli a nakonec jsme si dali hranolky v jednom z občerstvení.
Měli jsme pokračovat na stezku, ale jelikož je v kopci nad Bojnicemi a my už byli celkem unavení, řekli jsme si, že tam zajdeme někdy jindy. Pokud však plánujete navštívit Bojnice, tak stezka bude asi lepší nápad, než Zoo. 😉 Já osobně bych ji znovu už asi nenavštívila. 










Z Bojnic jsme tedy zamířili na hrad Beckov. Plány se nám však zhroutili, když se nám před Trenčínem pokazilo auto. Naštěstí má přítel tak skvělé přátele, že nám jeho kamarád dojel auto opravit a mohli jsme pokračovat dál. 😁

Po chvilce jsme dorazili do Beckova, nad kterým se na vysoké skále tyčí zřícenina. Zaparkovali jsme auto v městečku a šli nahoru k hradu. Dovnitř jsme však nešli, protože za prvé mi z fotek přišlo, že tam toho není moc k vidění a za druhé mě moc nelákají interiéry hradů ani zámků, raději se kochám z venku. Vylezli jsme tedy na kopec naproti hradu a chvilku tu pobyli. Pak jsme se zas vydali dál.




Poslední zastávkou našeho výletu byl Čachtický hrad. Projeli jsme Čachticemi až nahoru na parkoviště a protože už bylo jen asi půl hodiny do zavření hradu a měli uzavřenou kasu, tak jsme parkování ani platit nemuseli. K hradu musíte jít celkem velkým kopcem, takže se nám už moc nechtělo. Dobře, mně se moc nechtělo.... 😀 Nakonec jsme tam dorazili devět minut před zavíračkou a přemýšleli jsme, jestli to má smysl ještě platit vstupné na tak krátkou dobu. Vím, že jsem říkala, že mě hrady, zámky a zříceniny zevnitř nezajímají, ale Čachtice jsou výjimka. Tam mě vždy tak nějak zajímala historie a pověst o Čachtické paní. Tak jsme se na to teda vyprdli a hrad si prohlédli zvenku. Třeba se někdy podíváme i za jeho brány. Každopádně kolem hradu je nádherná příroda, klid a krásné výhledy. Takže vřele doporučuji! 



A co vy, byli jste na některém z těchto míst? A jak se vám tam líbilo?

3 komentáře:

  1. keďže som zo Slovenska a všetky tieto hrady a zrúcaniny v mojom okoli mam prejdené. Najviac ma to vzdy ťahalo na čachticky hrad, od mala milujem Bathory a sama som hrdá že mam jej krstné meno a priezvisko mi tiež začína na B :D K čachtickej pani ma vzdy ťahalo nieco čomu som sama nerozumela ale začínam rozumieť a som velmi stastna, že tuto zrúcaninu mam necelú pol hodinku od mojej dediny
    . :) kazdopadne doporučujem aby si tam zašla a isli ste a so sprievodcom. :) Škoda že uzavreli podzemie v Čachticiach, tam by sa ti urcite tiež páčilo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, děkuji za tip :)
      Já slyšela o Čachtické paní poprvé, když mi bylo nějakých 10 let a ihned mě ten příběh "uchvátil". :D

      Vymazat
  2. Tak to musel být krásný výlet! Zámek je přímo pohádkový ♥

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat

Všem moc děkuji za komentář :)