neděle 2. prosince 2018

Chorvatsko 2. část - Dubrovník, Trsteno, Lokrum, Belvedere, Kupari

30. července jsme se vydali do Dubrovníku. Ihned jak jsme vjeli do města, jsme díky mému špatnému orientování v google mapách neodbočili do centra, ale jeli dál po hlavní silnici. Což se nakonec ukázalo jako výhodná situace, jelikož jsme našli parkování podél silnice. Sice jsme museli dlouhou cestu pěšky až do starého města, ale neutratili jsme za parkoviště ani korunu, teda kunu.
Když jsme vešli do části "Old Town", hned jsme vyhledali vstup na hradby, které stojí v přepočtu něco málo přes 500 kč, ale dle mého to za ten zážitek určitě stojí. Výstup nahoru mi chvílemi dělal celkem problém, tak jsem se nemohla kochat výhledem a radši jsem se dívala pod nohy. 


V ceně hradeb je také vstup na Minceta tower, ale kromě ještě vyššího pohledu na starý Dubrovník tady nic jinšího nenajdete. Na hradbách jsou taky udělány občerstvení v podobě ovoce, ovocných šťáv a zmrzliny za vysokohradební přirážku.









Poté, co jsme celé hradby obešli, jsme se vydali na procházku uličkami uvnitř a samozřejmě našli spoustu spotů, kde se natáčelo Game of Thrones.







Na hlavní ulici starého města jsme našli zmrzlinu. Jeden kopeček stál 10 kun, pro nás v té chvíli 36 kč. Jak však můžete vidět na fotkách, kopečky to byly pořádné a tak nám nebylo vůbec líto za ni dát tolik moc. Navíc byla opravdu výborná, takže vřele doporučuji! Pokud byste se tam chtěl někdo podívat, měla by se jmenovat Sladoledarna Dubrovnik.



Nakonec jsme si naplnili flašku pitnou vodou u místní studny a v 38 stupních stoupali nahoru zpět k autu, abychom mohli pokračovat do další destinace a to konkrétně do Arboreta v Trstenu, které je nedaleko Dubrovníku, kde se také natáčelo GOT.
V Trstenu jsme zaparkovali u krásného kostelíka a šli po ukazatelích ke vstupu do Arboreta. Vstup stál 150 kč a můžu vám říct, že se nám to zdálo poněkud přemrštěno. Kromě pár architektonických památek a spoustu květin zde nebylo vůbec nic. Musím však uznat, že to byl pohled opravdu krásný. Po prohlídce zahrad jsme se šli ještě podívat dolů k moři, což upřímně nebyl nejlepší nápad, protože cesta zpět byla hrozná. Po cestě jsme v zahradách viděli například to, že kromě citrusů zde místní pěstují taky kiwi.






Poslední naší zastávkou byl vrchol Srd, který se tyčí nad Dubrovníkem. Nahoru vede lanovka za kterou dáte asi 500 kč. Což mi přijde zbytečně moc, a tak jsem měla naplánováno, že na ten velký kopec půjdeme pěšky po klikaté cestičce, která tam vedla mezi kameny a stromky. V tom strašném vedru jsem však ztratila veškeré iluze a jeli jsme na kopec autem. Já tam původně autem nechtěla, protože jsem na google mapách viděla, jak děsná cesta tam vede a taky, že vedla. Na silnici se vlezlo jen jedno auto a tak vždy musel jeden z řidičů couvat někam, kde bude moct zastavit, aby zase mohl ten druhý projet. Ovšem ten výhled za tu strastiplnou cestu stál, co myslíte?




Za dva dny jsme vyrazili do Dubrovníku znovu, protože jsme plánovali výlet na nedaleký ostrůvek Lokrum, kde se taktéž natáčela Hra o trůny. Na ostrov plují lodě každých 15 minut a vyrážejí ze starého dubrovnického přístavu. Za zpáteční lístek jsme zaplatili 150 kun, což bylo v přepočtu asi 540 kč. Tento lístek také sloužil jako vstup na ostrov. Lokrum je ostrovem pávů a králíků, a tak pro mě nebylo překvapením, když jsme ihned po vylodění narazili na volně se procházející pávy. Králíků jsme moc neviděli, protože se ukrývali pod hustými keři před spalujícím sluncem.








Pokud byste se vydali na Lokrum, určitě si vezměte nějaké pohodlné boty, jelikož já měla sandálky a na konci už jsem nemohla ani chodit. Čekala jsem totiž, že zde budou nějakým způsobem udělány chodníčky např. vysypané nějakým štěrkem nebo tak, ale bohužel jsme chodili i po kamení. 



Co mi přišlo na ostrově celkem zmatené, byly ukazatele cesty. Bylo jich tam sice spoustu, ale špatně se v nich orientovalo a to, i když jsme měli vyfocenou mapu. Do prvního bodu - Mrtvé moře jsme tedy díky tomu došli celkem za dlouho. Toto Mrtvé moře je slané jezero, které je až 10 metrů hluboké. Spousta lidí se zde koupala, tak jsme se tu moc nezdržovali a pokračovali dál. 


Další zastávkou byly zahrady, kde se natáčelo GOT a také staré letní sídlo, kde byla tomuto seriálu věnovaná celá jedna místnost. Kromě železného trůnu zde můžete najít zajímavosti o seriálu a videa z natáčení.



Naší poslední velkou zastávkou byla vyhlídková věž, která je na nejvyšším bodě ostrova, a tak je zde výhled na staré město Dubrovníku a nejbližšího okolí. 




Na Lokrumu je toho samozřejmě víc, já však chtěla vypíchnout jen ty největší body. Najdete zde také restaurace, obchod se suvenýry a také to nejdůležitější - hezky zařízené a čisté záchody! 😀

Dalším bodem tohoto dne byl opuštěný hotel Belvedere, který byl zničen v chorvatské válce o nezávislost v roce 1991. Vstup do areálu hotelu je zde samozřejmě přísně zakázán, avšak my se vydali ho prozkoumat alespoň z venku. Dovnitř bych se už nevypravila, na to jsem až moc po*****.






Z této části Dubrovníku jsem si odnesla jeden krásný zážitek a to ten, že jsme viděli poprvé v životě delfíny, kteří skákali kolem malé lodičky na fotce. Stihla jsem jen kousek natočit, protože rychle zase zmizeli pod vodou. Na fotce taky můžeme vidět arénu, kde se natáčela slavná scéna z již zmiňovaného seriálu.


Poslední zastávkou dne a také můj poslední bod tohoto článku je opuštěné Kupari, což byl hotelový komplex. Toto letovisko postavili českoslovenští podnikatelé, ale hotely byly taktéž zničeny ve válce o nezávislost. Na zdech zde můžete pořád vidět stopy po kulkách. Pokud vás toto téma zajímá, tak určitě doporučuji si přečíst o Kupari různé články, kde se dozvíte víc. 😊
My jeli do Kupari kolem 19:00 a stále tu bylo spoustu lidí, kteří se zde jezdí koupat. Pláž v Kupari je totiž velmi oblíbená. 










Pokud byste se chtěli i vy vydat na nějakou tu poznávací cestu po Chorvatsku, ale bojíte se jet na vlastní pěst a nebo máte prostě raději, když už máte všechno zařízeno od cestovní kanceláře, určitě doporučuji mrknout na https://www.invia.cz/dovolena/chorvatsko/, kde najdete poznávací zájezdy, jak do Dubrovníku, tak i ostatních chorvatských měst, ale také třeba na Plitvická jezera nebo Kravické vodopády o kterých píši v dalších článcích v rubrice Travelling.

4 komentáře:

  1. Opět krásné :) Hra o trůny je můj nejoblíbenější seriál, takže tohle mě určitě zajímá. :)

    I am Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já si většinu těch míst taky našla právě díky Game of Thrones :)

      Vymazat

Všem moc děkuji za komentář :)