sobota 17. září 2016

Výlet 2016

Dneska vám povyprávím o výletě do Dvora Králové, Adršpašských skal, lomu Velká Amerika a vyhlídky Máj.

V úterý 13.9. jsme s přítelem vyjeli směr Dvůr Králové nad Labem. Já už jsem zde tedy byla (i v Adršpašských skalách), ale chtěla jsem aby se mohl podívat i přítel. Po několika hodinách jsme konečně zaparkovali u Zoo. Cena jedné vstupenky pro dospělého je 195,- což u takové Zoo lze předpokládat. Jídlo bylo relativně levné. Např. limonáda 25,- za 0,5 l nebo smažený sýr s hranolkami za cca 60,- . Zoo je celkem velká a my nevěděli kam dřív. Nakonec jsme to všechno nějak prošli a když nás u lvů, kteří jsou na konci zoo, bolely nohy, tak jsme si řekli, že se svezeme autobusem. Ale omyl! Autobus nejel na začátek, tak jak jsme si naivně mysleli, ale byla to projížďka po safari. Teď jsme ale vděční, protože to byl opravdu hezký zážitek a ještě více super musí být, když tam jedete autem. Jediným zklamáním pro mě bylo, že lvi mají nový výběh a díváte se na ně zezdola, tudíž já na ně třeba ani moc neviděla, jelikož mám jen 156 cm.

Úplně nevěřícně jsem zůstala stát u těchto želv. Už když jsem je zahlédla z dálky, tak se mi pusa otevřela dokořán.

Kolem 16:00 jsme vyrazili směr Teplice nad Metují, kde jsme měli rezervováno ubytování v penzionu Dita. Ubytování bylo malinké, ale na dvě noci to bohatě stačilo. Náš pokoj měl jednu místnost, kde bylo dvojlůžko, kuchyňka, stůl s židlemi a také jsme samozřejmě měli koupelnu. Druhý den dopoledne jsme vyrazili do Adršpašských skal.

Odpoledne jsme se vydali na druhou stranu Adršpachu na Křížovou výpravu. Zde jsem trošku nezvládla svou akrofobii a rozbrečela jsem se. Ano, opravdu jsem se rozbrečela. Tento stav jsem předtím nikdy nezažila, ale příjemné to rozhodně nebylo. Takže jsem kousek před vrcholem zastavila a dlouhou chvíli jsem seděla, poté jsme se teda vydali zpátky, protože bych to opravdu až nahoru nezvládla.

Poslední den jsme plánovali, že kolem 10:00 vyrazíme a pojedeme na Velkou Ameriku, Karlštejn a taky Vyhlídku Máj. Jako naschvál nám nešlo nastartovat auto a tak jsme vyjeli až kolem 11. Jelikož jsme nestíhali a já musela být v 21:00 doma, tak jsme vypustili Karlštejn. Na Velkou Ameriku jsme tedy dorazili kolem druhé hodiny. I tady jsem nešla až k okrajům lomu, protože bych se asi po...

Nakonec jsme našli i naši poslední zastávku Vyhlídku Máj. Věděla jsem, že i tohle je moc vysoko, ale prostě jsem to chtěla vidět. Když jsme došli na místo, bylo tam celkem dost lidí, tak jsme čekali. všichni se rychle podívali, vyfotili a zase šli. Před námi byl ještě jeden slovenský pár, který se tam začal fotit z 20-ti úhlů, tak jsme seděli a čekali. Pak už nás to ale opravdu přestalo bavit, tak jsem rychle vyfotila 2 fotky a šli zase zpět. Pokud ten pár nespadl dolů, tak věřím, že tam fotí ještě dnes.