úterý 13. října 2015

Třídní výlet - Praha

Dneska jsem nemocná, tak jsem se rozhodla, že napíšu článek o třídním výletě v Praze. Ve středu 7.10. jsem vstávala o půl 4 ráno a o hodinu později jsem vycházela. Protože jsem nesla velkou cestovní tašku, batoh a brašnu s foťákem, tak jsem se kulhala na autobusovou zastávku jako zombík. Celou cestu jsem musela mít sluchátka na uších, jelikož jsem paranoidní a pokaždé, když se někde něco šustne, vidím v tom nějakého násilníka. :D
Kamarádka s jejím přítelem mě vyzvedli a jeli jsme na místo setkání, kde jsem měli být v 5:50. No, byli jsme tam už v 5:05 a tak nezbývalo než čekat, až dorazí autobus a ostatní spolužáci. Naštěstí jsme stihly chytnout zadní místa, jenže to holky trochu nevypočítaly a na zadní sedačce se nás mačkalo 6.
Po několika hodinách cesty jsme konečně dorazili do Prahy, kde pršelo (a pršelo celé 3 dny). Přiznávám, že jsem v Praze byla teprve podruhé v životě a poprvé někde na památkách.
Když jsme dorazili na Žižkov před hostel Elf, musím říct, že jsem se zhrozila. Potom, ale když jsem vešla dovnitř, tak jsem byla příjemně překvapena a hlavně z těch krásných koupelen! Bohužel nemám fotky zevnitř, ale jen z venkovního posezení, které je pod střechou.

Po ubytování jsme vyrazili na Vyšehrad, kde jsme navštívili chrám Sv. Petra a Pavla, prošli jsme si hřbitov a poté se podívali na výhled z Vyšehradu.
Sv. Šebestián

Chrám sv. Petra a Pavla

Interiér chrámu

Vitráž v interiéru chrámu

Detailní zobrazení vstupních dveří

Portál

Hřbitov

Výhled z Vyšehradu

Z Vyšehradu jsme zamířili na Pražský hrad, ke Katedrále sv. Víta a na Karlův most.
Výhled z hradu

Pražský hrad

Katedrála sv. Víta

Pohled z Karlova mostu

Po Karlově mostě jsme poté zamířili zpátky na Žižkov a náš hostel. Noc pro mě byla příšerná, usnula jsem až kolem čtvrté hodiny. Nejspíš jsem nemohla usnout z toho ruchu na ulici a nebo z nezvyku, že nespím doma. O půl 10 jsme zamířili na procházku k Národnímu památníku na Vítkově, kde stojí socha Jana Žišky. O pár hodin později jsme se byli podívat na orloj a do galerie na výstavu Andyho Warhola. Po výstavě jsme měli hodinovou procházku s průvodkyní po Starém Městě, která mě děsně nudila. Večer jsme šli na představení "Les" do Stavovského divadla.
Staroměstská radnice

výstava Andy Warhol
Třetí den jsme si zabalili a vyrazili na Chodov, kde jsem si koupila v New Yorkeru podprsenku na cvičení. Už doma jednu a tu samou mám - jen v jiné barvě. ale řekla jsem si, že je tak pohodlná, že musím mít další. Koupila jsem ještě nějaké "drobnosti" z Prahy. Nakonec jsme ještě jeli na hrad Český Šternberk, kam se nikomu z nás nechtělo a potom konečně domů ♥.
Výhled z hradu na řeku Sázavu

No a tuto neděli bych měla odjet do Anglie na poznávací pobyt se školou. Tak doufám, že se uzdravím. :(